Noodhulp voor slachtoffers overstromingen in de Terai regio, Nepal

Sinds weken staat de hele Terai regio in Nepal, onder water. Aanhoudende zeer zware regenval zorgt ervoor, dat duizenden mensen hun huis verloren en nu dakloos zijn. Meer dan 20 verschillende districten (ter grootte van de provincie Limburg!) van Biratanagar, Jhapa, Saptari, Chitwan, Itahari, Rautahat tot Bardiya zijn getroffen. Laatste berichten spreken van 74 doden, 56 vermisten en 28 zwaargewonden. Tienduizenden Nepali zijn dakloos en een nog grotere groep heeft geen toegang tot drinkbaar water en eten. Het leger en de politie zorgen voor de eerste hulp.

Himalayan Care Hands, samen met Himalayan Leaders en de NARA, stellen momenteel rafting crews ter beschikking om in de overstroomde gebieden naar overlevenden te zoeken.

Himalayan Care Hands heeft ook emergency packages voorbereid, bestaande uit een tent, eten en eerste hulp (tandpasta/borstel, zeep, handdoeken, dekens, diverse hygiene produkten, waterzuiveringstabletten, …)

Elk emergency package kost 30 euro, inclusief transport naar het getroffen gebied. Meer dan 200 pakketten werden al verstuurd.

Wil jij ons ook helpen ?

Doneer via onze site. Als Nederlandse zusterstichting van Himalayan Care Hands zullen wij uw donatie verzamelen en naar Nepal sturen (http://stichting-samundra.nl/donations).

Nederlandse donateurs  kunnen onder bepaalde voorwaarde aftrek krijgen in hun aangifte inkomstenbelasting bij het doen van een gift.

Belgische donateurs kunnen aan het einde van het kalenderjaar een attest ontvangen.

Hartelijk dank !

Himalayan Care Hands Team