Solar project ziekenhuis Mainapokhari

13682582_1762082717339865_1420413052_osoalr

Achtergrond

Het Himalayan Care Hands ziekenhuis dient een gemeenschap van boerenfamilies in een afgelegen gebied van Nepal. De toelevering van constante en betrouwbare stroom is van essentieel belang voor het functioneren van het ziekenhuis. Het wordt nu gehinderd door stroomonderbrekingen en beperkte stroomtoevoer en ernstige verstoringen in de infrastructuur vooral in het regenseizoen (lawine’s, omgevallen bomen etc.) Een zonnepanelen installatie zal ons onafhankelijk maken van de zwakke infrastructuur en garanderen dat we de patiënten ten alle tijden (spoed)zorg kunnen bieden.

Uitdagingen

Het stroomnetwerk van het Himalayan Care Hands hospital is onderhevig aan schommelingen o.a. door de impact van hevige weersomstandigheden op de electriciteits infrastructuur. Door het hevige regenseizoen is de dam beschadigd die ons van waterkracht energie voorziet met als gevolg dat het ziekenhuis een lange tijd op een generator moest werken om de zorg voor patiënten door te kunnen laten gaan. Dit is zowel erg kostbaar, als ook zeer milieuverontreinigend.

Oplossing

Een zonnepaneel installatie zal ons ziekenhuis onafhankelijk maken van de zwakke en onbetrouwbare infrastructuur t.a.v. het stroomnetwerk. Het zou constante en betrouwbare stroom leveren voor een instelling die duizenden arme boerengezinnen op het platteland in Nepal dient. We zullen servicemonteurs trainen die beschikbaar zijn voor onderhoud en reparatie zodat de installatie voor een lange periode goed kan functioneren.

Impact lange termijn

Installatie van zonnepanelen zal onze problemen met stroomvoorzieningen oplossen. Het betekent dat we constanter en veiliger (risicovolle) medische zorg kunnen bieden aan meer gezinnen in de Dolakha districten. Dit zal levens redden omdat we geen operaties meer hoeven af te breken en/of te onderbreken, we geen riskante bevallingen meer hoeven doen vanwege lichtuitval, of hinder ondervinden van apparatuur die het niet doet (röntgen apparatuur, lab testen etc.)

Technische Specificaties

250W panel -8 stuks

200AMP battery-4  stuks

5KVA-48V-40A  inverter -1 stuk

Wij willen dit project tot een succes maken en zijn erg benieuwd naar de bijdrage die jij hieraan kunt leveren. Laat het ons weten!

Projects Facts

[:en]